Více než polovina respondentů, kteří se zúčastnili průzkumu, uvedla, že klíčovým faktorem při výběru nových oken je pro ně kvalita a nikoliv cena. „Potvrzuje se fakt, že Češi si již plně uvědomují, že investice do nových oken není investicí na rok dva, ale na několik desetiletí dopředu. Logicky tak dávají přednost kvalitním a dražším produktům s cílem, aby jim nová okna co nejdéle vydržela jak po estetické, tak funkční stránce,“ vysvětluje výsledky průzkumu Ing. Edmund Neubauer, ředitel společnosti PKS okna.
Kvalitu jako hlavní kritérium pro výběr preferuje 57 % mužů a 52 % žen. Na kvalitě si také více zakládají lidé s vyšším dosaženým vzděláním (61 % s VŠ vs. 52 % se základním vzděláním), s nižším vzděláním naopak zájem o kvalitu klesá a stoupá zájem o preferenci ceny (34 % respondentů se základním vs. 20 % s VŠ vzděláním).
