Nejběžnějším a zároveň nejoblíbenějším pomocníkem při téhle činnosti je motorová pila, ať už benzinová, elektrická nebo akumulátorová.
První benzinová pila byla zkonstruována už v roce 1927 v Německu. Vážila 58 kg a byla obsluhována dvěma muži. První klasická benzinová pila ovládaná jedním člověkem přišla na svět v roce 1950. A za více než 70 let zaznamenaly tyto stroje neskutečný vývoj. Hmotnost šla rapidně dolů, výkony mnohonásobně nahoru, zavedly se nejrůznější technické prvky jako antivibrační systém (poprvé v roce 1964), brzda řetězu (1972), automatická brzda řetězu (1982), katalyzátor (1989) nebo odlehčené starty díky pomocné pružině (1991). Do segmentu řetězových pil neustále pronikají nejmodernější technologie, což se projevuje na delší životnosti strojů, vyšších výkonech i komfortu při práci.
